Har hänt så himmla mycket under dem senaste dagarna att jag helt enkelt inte kan komma på en passande rubrik.. ;D <3

jaa, vad ska man säga. Som vanligt; rubriken säger ju allt. <3

Om ni undrar varför jag inte har bloggat på.. ehh.. ett tag på beror det på att jag har varit i paradiset.. (med andra ord: Vassarö)

Åkte derekt efter skolavslutningen i torsdags. P.g.a att alla andra skolor slutar en dag före oss. Så lägret började tidigt på torsdagen ;) men jag ville ju så kart vara med på avslutningen.

Det tog ca 2 och en halv timme att åka ner till Singö dåär båten till Vässarö går.

Vi kom fram dit typ vid halv tre. Och båten skulle gå halv fyra.. Lite tidiga.. men men. Vi skulle ändå packa om min ryggsäck och sånt. Sen iaf så fick jag åka den lilla lilla båten, på en resa som tog ca 20 minuter, ut till Vässarö. MED PLIGGIS! snacka om att det var pinsamt (för alla er som inte är scouter, d.v.s typ alla. Så vill jag bara säga att Pliggis typ är värsta super scouten, han går nästan alltid trapper spåret med alla miniorer, och bor i stort sätt på vässarö. och är kort sagt scouternas för fader)

När jag kom fram fick jag ta min tunga ryggsäck och bära den bort till den Första ängen. Där jag blev varmt välkommnad av Cassi, Marie, Micke, Niffan, Nicklas, Daniel, Elinor.. eehh.. typ alla.
(och för att göra en lång historia kort så vill jag bara hoppa in och säga att det här lixom inte var "mitt" läger, för jag ska ha en sommarsegling med Najaderna senare in på sommarlovet. För det här var lixom lägret för Miniorerna, killarna och tjejerna som går i tvåan och trean, och jag följde med för att lixom vikariera för Johan och Niklas som går Explore belt i spanien, så jag fick vara "mini ledare")

Någon halv timme efter att jag hade gått så gick vi ner till Fladan och badade.. Det var inte vänligt badväder vill jag bara säga, men miniorerna verkade inte bry sig om det, dem hoppade i som om det hade varit deras badkar hemma.. ;D 

Senare på kvällen sedan så gick vi till Markan. För att köpa godis. Kön var lång (som vanligt dåra) men inte fullt så lång som den var 2008 på Tropea när hela kåren var där.. *uuurhg* stod i kö i tre timmar..

Blev otroligt glad av att så många små ansikten kom ihåg mig från förra året ;) ingenting går upp imot att faktiskt bli ihåg kommen, och veta att man faktiskt måste ha gjort något bra, som fick dem att komma ihåg en.. <333

Nästa dag gick vi Trapperspåret. Utan Pliggis den här gången. P.g.a att vi typ var den ändå kåren som var på Vässarö just den tiden, så han hade väl annat för sig. Men jag och Elinor tog iaf Toomai och.. det gick faktiskt skapligt bra. Eftersom jag har gått den några fler gånger än Elinor så fick jag hålla täten lite.. ^^,

Linbanan såg alla fram imot så klart.. och det är så otroligt underbart att bara se på alla små miniorer innan dem åker linbanan, att se hur dem verkligen är as spända. Det är ju faktiskt ganska högt, plus att det är vatten under. Att se hur dem verkligen vill åka. Men inte är säkra på om dem vågar. Att bara se sig själv som mindre speglas i deras ansikten..

just'ja. innan trapperspåret så hade vi Olympiad. Det är en slags tävling, som egentligen inkluderar flera kårer. Men tyvärr så eftersom att vi var den enda kåren på ön.. så fick vi köra den ensamma.. men det gick ju lika bra det.
Elinor och jag hade en Tanggram kontroll. Ett Tanggram är typ något slags kinesiskt pussel. Vi tog iaf några pussel bitar av kartong och klippte i olika storlekar. Och sen gick det ut på att barnen skulle ta bitarna och forma djur. Och det roliga var att typ nästan alla tjej patrullerna gjorde; Kaniner, hästar, kor, harar och så vidare.. medans killarna gjorde; Dinosaorier, fladdermöss, muterade monster spindlar.. SÅ Elinor och jag fick oss allt ett gott skratt.. xD

minns faktiskt inte vad vi gjorde på kvällen..

tycker kanske inte att det är sådär jätte viktigt att berätta allt som hände! .. men iaf Jag, Puh, Elinor, Cassi och Danne sov i ett tält.. och låt mig säga så här.. Det var lixom som ett ganska stort "rum" med två smårum inuti. (<-- asså tältet) och om man klämde ihop sig lite i dem små "rummen" så fick man plats 3 stycken.. VI SOV 4 I DEN!

hah, så jag, Puh, Elinor och Cassi låg som sardiner i en ask i det ena pytte lilla "rummet" medans Danne hade gott om plats i sitt egna stora "Rum".. men det höll värmen iaf xD

Hahah, men hela resan är ju faktiskt about the miniorerna. Och asså dem jag blev mest fast vid var nog alla små killarna. Önskar bara att jag kunde stoppa alla i en säck och ta med dem hem. Så jag sa typ det till Lucas, Milton, och Max (två små jätte söta miniorer)

jag: "asså. Ni är så söta. Alllihop. Önskar att jag hade en lille bror som var som någon av er.."

Max: "Ellinor..? kan inte jag få vara din 'lillebror'?"
och så sa typ dem andra också sedan. Så nu är jag "storasyster"... gånger 4! eftersom att jag "adopterade" Axel också.. xD
Och dem är ju bara FÖR söta. En kväll så typ gick jag förbi en utan patrullernas tält, och typ ba:
"god natt killar! Sov gott.."
Milton: "Ellinor..? kan inte du.. komma in och ge oss god natt kramar..?"
Jag typ ba (i huvudet) "aaaawww..." :3
Och när vi sedan en dag var i Fladan och padlade, och det typ var värsta stormen.. och typ alla båtarna höll på att blåsa ut till havs.. och alla var lite lätt hysteriska, så sa en liten jätte söt minior, Arvid:
"Ellinor...? Vet.. vet du var Ellen är..?" Och han var typ jätte orolig i rösten.. och nästan lite rädd.
jag ba: "ähm.. Ellen..?"
Arvid: "jaa.. det är min tvilling syster... hon har inte kommit tillbaka än.. vet.. vet du var hon är..?" och han lät verkligen jätte orolig för henne.. ^^,
Men asså det var ju ingen fara. Alla kom ju tillbaka utan skada.. förutom en båt som kapsejsade iofs.. och i den båten satt Ellen.. såå jaa.. Men alla överlevde iaf.. ehh.. Hum..
Och senare sa Arvid att han verkligen hatade sin syster. Jag sa ingenting just då.. men jag visste ju i alla fall att han inte menade det.. :3
Men det kändes i alla fall som om jag hade gjort något bra. För lite innan vi skulle ta båten och åka iväg. Så stod jag och alla miniorerna och grupp kramades (något man gör väldigt ofta på scouterna) så sa dem typ:
Crille: "varför kan inte du bli ledare på Seeone, Ellinor..?"

jag: "vet inte.. man måste ju vara typ.. 16 för att bli ledare.. och jag är ju bara 13, såå.. jaa."

Max: "men, men.. du är jätte bra.. du borde bli ledare!"

Jag: "men.. Ni ska ju ändå börja på Gnagarna till hösten.. så då får ni ju ändå inte ha mig även om jag skulle bli ledare där.. men.. jag kanske skulle bli ledare på Hummlan.. för att Micke är ledare där.."

Max: "nej! det får du inte! Du borde bli ledare på Gnagarna!"

Jag: "hum.. vet inte riktigt.. som sagt jag är ju lite för ung.."

Arvid: "Ellinor.. ska du följa med på nästa läger..?"

Jag: "ähm.. jag vet inte riktigt.. kanske på mini scout. Men ni går ju inte här då lixom.. "

Arvid: "men kan inte du.. typ följa med på vårat läger..?"

Jag: "ähm.. vet inte.. jag känner ju typ ingen ledare där.. Men.. Elinor kanske skulle bli ledare på Insekterna.. och dem har ju samma läger som Gnagarna.. och jag känner ju Elinor.. så om hon blir det så KANSKE jag kan följa med.."

DÅ KASTADE ALLA KILLARNA SIG OM HALSEN PÅ MIG. OCH KRAMADE MIG TILLS JAG KNAPPT FICK NÅGON LUFT OCH SKREK: "JAAA!!"

 En as suddig bild på Max när han ritade på bussen på vägen hem. <33333

 Hah, Lucas i mina solbrillor. Också på bussen. ;D

 Thihi ;) Arvid och Calle. Arvid har en Piñata på huvudet, som.. är lite sönder efter att dem slagit ner den. Heh, Arvid ser lite rolig ut p.g.a att han är (som alla andra) j*vligt speedad av allt godis vi proppat i dem ;) <333

men i alla fall. så även om.. vädret var så där... det regnade i stort sätt hela tiden, Många längtade hem, Och det var sällan man fick sätta på sig varma torra kläder, Man knappt fick någon sömn, Man är i stort sätt död nu.. Så precis som jag sa efter vårseglingen, att trotts allt det... så finns det inte en enda chans att jag skulle missa en enda sekund.. för det finns ingenting som går upp mot att se barnen glada och stråla av glädje..





Kommentarer
Postat av: Amanda

Frågestund i bloggen, kan du inte ställa någon fråga? :D <3

2010-06-14 @ 18:45:02
URL: http://amandauu.blogg.se/
Postat av: Gabby

Aww, vad söta dom verkar va! ;O <3333

2010-06-14 @ 20:59:24
URL: http://gabbsys.blogg.se/
Postat av: Magda<333

Shit! Har nästan fått kramp i mina ögon efter detta JÄTTE långa inlägg!Hahah juste de här va typ allt i repric,du berätta typ allt idag..XD<333333

2010-06-15 @ 19:14:17
Postat av: "Ellie-awesome" :''3

hahah.. xD jag har ju en tendens att.. förklara allt lite i detalj.. vilket iofs är dåligt; för då skriver ju folk typ inga komentarer. För att dem inte har något att fråga om, för att allt redean står i texten xD



Önskar att jag lixom skulle.. blogga lite bättre, OCH skriva långt.. för då kasnke folk skulle orka läsa allt. Men antar att jag helt enkelt inte fick den gåvan.. -.-'

ahja, ni får väl helt enkelt stå ut med mig som jag är..



p.s... jaa, Gabby. Det är dem verkligen. Precis som jag sa så vill man bara kidnappa allihop! ;D <33

2010-06-15 @ 21:18:36
URL: http://ettfluffigtrosamoln.blogg.se/
Postat av: Maija

Sååå sött med små ungar! ^^

Långt inlägg, mina ögon har hastnat i samma "position" xD <33 Du e duktig på att skriva långa inlägg :D

Kram! <3

2010-06-15 @ 22:30:36
URL: http://maijagraddnos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0