"Mod är inte brist på fruktan. Utan övertygelsen om att någonting annat är viktigare än fruktan."

Aah, typ så var det! asså.. tänkte berätta om en annan händelse på seglingen. Pallar inte skriva om min sega dag som jag tillbringade hemma i sängen på grund av att jag typ kände att jag nästan hade fått vätske brist p.g.a att ingen orkade blanda saft för att vågorna var för stora på båten. Så vi drack inget på typ hela dagarna... >.<

iaf. Efter den långa regninga fredagen. Och efter att vi hade grillat. Bestämde sig Jag, Christina och Youghurt för att bada. Desvärre vägrade Elin bada. För att hon mindes förra årets insident på den ön. Hon trampade på en sjö tulpan (som en snäcka som växer på berg) och skrapade upp hela foten, hon hade ett köttsår i ett halv år. Och lixom just på den ön, så hon vägrade. 

Någon badstrand fanns det inte. Så vi fick hoppa från båten. Youghurt började. Hon fick sedan dra sig upp över sidan på båten. Hon kom upp ganska lätt. lite senare hoppade Christina i och kom också upp otroligt enkelt. Jag bad Erika, Elin och Trissan att stå i båten och hjäpla mig om jag inte kom upp. 

Det tog ett tag. Men till slut hoppade jag i. Samtidigt som Youghurt och Christy. Youghurt kom upp enkelt. Men när jag kände det kalla vattnet över allt. Tappade jag alla mina krafter. Jag kunde inte ens andas. Jag försökte få tag i Elin och Youghurt. Men fick lixom inte tag i dem. Jag tappade alla ord. kunde inte prata. Kunde lixom inte få in lugt i lungorna. 

Elin försökte tillltala mig om att dem skulle få upp mig. Men jag var så chokad att jag bara skakade på huvudet. Jag trodde faktiskt helt ärligt att jag skulle dö i det iskalla vattnet. 

Jag "sa" eller snarade lyckades komunicera fram att jag tänkte simma in till land. vilket var typ 3 meter. Men det var lixom inget land. Utan snarade.. klippa. berg. Full med sjögräs. Halt sjögräs! 

jag fick lixom inget gräpp om klippan. Så Johannes kastade till slut ett rep som jag lyckades dra upp mig med. *puh* det var verkligen i sista sekunden. 

men sen kom jag inte rikigt upp ifrån.. vatten kanten av klippan.. eller vad man nu ska säga. Asså jag låg längst ner vid vattnet på klippan. Men kom inte högre upp. Men som tur var sträckte Johan (asså inte min brorsa!) ut sin hand och drog upp mig.. >.<  jag skakade typ i en timme efter det.

Snacka om att jag oxå hatar den ön nu, Därför jag har jag betsämt mig för att kalla den "onskans ö". Puknt och slut. X'D

en riktig hemsk upplevelse. Men den skakade om mitt huvud rejält. Och det tror jag behövdes..


// "Ellie-aweosme" :''3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0