Profildag!♥

MOSHI MOSHI! :''3

idag vare profil dag! det var ganska så kul..synd bara att Gabby inte kunde vara med p.g.a att hon var sjuk-.- (asså eh.. för er som inte fattar, så efersom att min skola har olika profiler/inriktning så.. gjorde man helt enkelt det man.. var inriktad på/med..)

vi var iaf i bilden, sy slöjden och trä slöjden med 8:orna, det var ganska så kul ;) vi fick lite arbetsområden, vi skulle måla, sy, klippa och klistra olika tavlor som sen typ skulle sättas upp i typ matsalen (PINSAMT)

Alice, Katja och Tova gjorde typ en.. piccaso tavla tillsammans, den vart verkligen jätte fin! dem äger verkligen på det där.. jag gjorde en tillsammans med maija... det gick väl..så där... eller.. asså... *suck* (varför ens försöka?)
DET GICK, rent ut sagt..: ÅT HELVETE!

asså.. vi gjorde någon slags.. typ Van gogh stil.. asså det gick verkligen inte bra.. asså i början gick det väl okej, med bakrunden å de.. men sen... gick det väl så där... särskilt med tanke på att vi inte åt något på typ hela dagen, förutom lunchen som vi åt vid elva.. och vi tog inte en enda pause.. vi satt och målade i typ 5 timmar.. -.-

men det var ganska så kul: vi fick träffa åttorna, Markko gav kritik, Wille skröt som vanligt om hur deras bild var snyggare, Maija och jag blev as flummiga och målade lite på varann...

haha, och sen när jag åkte hem upptäckte jag värrsta trora fläcken på mina byxor... (bra gjort, Ellie.. verkligen)

*någon som vet, går akryl färg bort med vatten? :S*

<... mina händer efter en dag av hårt arbete..


hehe, Wille och Alex.. ehh.. "mästerverk" XD

Maija skapar konst! <333

asså det där var typ protiektet för is stort sätt hela dagen, det är en sån tavla som Marolyn Monroe (stavas?) brukade ha som stil.. på hennes porträt, som sedan ottorna nu målade, och det v coola e att det föreställer Bogdan, Gun och bosse..(asså typ våran rekror, typ biträdande, och våran typ... vaktmästare)

den ska typ sättas upp i matsalen, om du frågar mig så blev den as cool!

alla ni som går i skolan: känner ni igen porträtten? 
 

SHIT! måsre verkligen gå nu, ska till dansen.. glömde bort tiden som vanligt!

puss puss <33

//Ellie (super sweeet) :''3 <333


Kommentarer
Postat av: Gabby <3

Faaaan, att jag missade det där!<3 Vi skulle ha gjort en fett snygg tillsammans. Saknar dig! Är asdeprimerad nu... :''(

Fett cool den där med Bogdan var! <3333

2010-04-02 @ 12:07:06
URL: http://gabbsys.blogg.se/
Postat av: Ellie <333

jaa, vi hade ägt ut alla.. hehe.. Maijas och min gick åt helvete! X'D (inget illa ment till dig nu, Maija.. det var mest mitt fel..) <33



men det kommer ju fler år ;) var inte ledsen, vi komer ju skapa tåns av mästerverk tillsammans under åren! älskarrej <333

2010-04-02 @ 17:37:01
Postat av: Maija

Men Ellie de va bara övning ;) Markko sa ju att vi hade svårare än dom där 8:orna som målade giraffer..

Och så ful var den ju inte..?

<33

2010-04-08 @ 15:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0