... För slut för att ens orka hitta på en rubrik.

Guess what? My life's sucks..

Okej, så farligt är det väl ändå inte. Tänk på barnen i Afrika- Men det kan man väl ändå inte alltid göra? "Shut up and smile" är inte alltid det enklaste.

Ni vet när man klagar- för .. vänner, eller familj eller.. egnentligen vem som hällst, och dem säger då: "Ta det lungt, allt kommer lösa sig.." Visst, det låter ju uppmuntrande.. men vad är det egentligen man vill att dem ska säga? Man vill bara att dem ska hålla ut sina armar och låta en gråta.. men gör dem någonsin det? Nej.

Allt känns bara jobbigt nu. Som om jag precis tänt ett ljus, eller en eld. Men precis när den skulle andas in syret och växa, bli starkare.. så blåste någon ut den.

En gammal sak, som jag bara inproviserade fram när jag hade slut på ord, till Youghurt på msn nån gång: 

"Tänk dig ett träd. Mitt i en skog. Starkt och friskt.
Det kommer några barn, dem bygger en koja i Trädet. Det gör ont. Men den dör inte. 'Det som inte dödar dig, gör dig bara starkare'.
Det blir en storm, en stor storm. Trädet förlorar många av sina blad, grenar slits av. Och barken blir skör. Men den står ännu kvar.
Det blir en väldigt torr sesång så en dag uppstår det en skogs brand, Trädet dör nästan. Men bara nästan.
Men så en dag kommer det en liten liten fågel och sätter sig på en av grenarna. Där orkar Trädet inte mer. Det faller.. "



Antar att.. just idag kom min 'fågel'. Men.. jag menar, antar att det är som Jing och Jang.. Det funkar inte utan lite mörker i ljuset. Det funkar inte utan lite ljus i mörkret.


 


Kommentarer
Postat av: Yoghurt

Your big light will come, and there will only bee a small darkness left...

2010-08-15 @ 21:43:18
Postat av: You know ho.

Thank's, I guess... your right ♥

2010-08-16 @ 10:36:42
Postat av: Maija<3

Ellie, jag har ofta känt så som du, de e pissjobbigt. Vill järna komma till dig och hålla om dig, men kanske inte funkar, så jag skickar en i stället:

kram.

<3

2010-08-21 @ 09:16:27
URL: http://maijagraddnos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0