besök i gamla skolan + Melodifestival ;D

MOSHI MOSHI! :''3

förlåt för att det inte blev något inlägg igår, men när jag kom hem så var jag bara hemma i en halv timme, som jag ägnade åt att äta mellis. sen kom mamma och hämtade mig, för vi skulle på utvecklingssamtal med Lasse.. -.-

det gick väl ganska bra, för utom det faktum att man har värdens mest pinsama mamma...

och sen efter det fick vi skynda oss, för jag skulle till scouterna, hann precis!

vi skulle sjösätta båtarna. Det är fem stycken Avanti (det är en slags båt där man typ får plats, om man klämmer ihop sig, 10 stycken. men vi brukar vara ca fem i varje)

haha, Clara och jag skulle padla en båt från en brygga till en annan, men screewade upp allt rejält ;O haha, det roliga var att det var "Hugos båt", asså det är en utav killarna som verkligen gillar den. så han stod och skrek till oss:

"REPA INTE LACKEN FÖR FAAN!"

sen åkte vi på tåg till Sjöstugan (asså det kallas tåg när man knyter ihop båtarna med rep och låter en större båt dra dem, dör att dem inte har ngt segel) som ligger en kvart med båt bort. och Pappas taxi båt, "Sirena"drog alla dem andra fem båtarna ;D

men precis när vi skulle lägga till så började det spö regna, och jag menar SPÖ! så när vi äntligen kom under tak så såg det ut som om att alla hade tagit sig en lång dusch ;O

 väldigt fin bild faktiskt, de e vid sjöstugan frammåt åtta, när solen var på väg att gå ner.. tyvärr så e bilden ortoligt suddig. på grund av att det regnade som F*n ;)

iaf, idag så var jag, Linnea och Hapus och hälsade på vår gamla skola, p.g.a att vi hade ledigt ;D

det ver väldigt kul att se alla igen. Men tyvärr så va ju inte Maggan där, utan hon var på gympa läger. Alla var precis som dem brukar, Robin började derekt att fåna sig som värst pajasen. Och Daniel var lika dryg som vanligt X'D och alla tjejerna hade inte förändrats häller..

men den största anledningen till varför vi kom, var ju Melodifestivalen. de är en dag när alla femmorna,  fyrorsa och sexorna får visa upp en slags show. Dem mixar massa låtar och mimar till dem helt enkelt, de e så kul! tyvärr så var inte min gamla klass med idag.. det vart inte så helt enkelt..

det vart samma vinnare som förra året, 5b.. vilket jag egentligen inte tycker borde ha vunnit, för dem hade för mycket rap, och fjortis låtar (Vad är det som händer med världen egentligen?) vi röstade iaf inte på dem, men jaja... ;)

sista lektionen så hade dem slöjd, Hampus gick hem. men Nea och jag stannade, förrst kollade jag på när sy slöjdarna sydde shorts, men sen när jag skulle gå in till träslojdarna så upptäckte jag att Sami var kvar.. de e träslöjds läraren som Maggan och jag alrdig riktigt kommit under fun med.. (med andra ord: vi hatade honom!)

och det faktum att han hade rakat av sig allt hår gjorde ju inte saken bättre.. plus att det här hände:

jag: "hej.."

Sami: "hej.."

Jag: "ehh.. asså jag går inte här.. jag e lixom på besök.. jag gick här förut.. minns du mig?"

Sami: "jaha.. men, har du tillstånd?"

Jag: "va..?"

Sami: "jaa, du får inte vara här utan tillstånd! du måste gå upp till expeditionen och be om låv!"

jag: "men vadå? jag har ju gått i den här klassen, jag hälsar ju bara på och kollar på melodifestivalen, och är med på några lekioner.."

Sami: "nej! det spelar ingen roll! du får inte vara här om du inte har till stånd!"

jag: "men, asså.."

Sami: "det spelar ingen rolll! du måste gå upp till expeditionen! du får inte vara här annars!"



J*VLA IDIOT! hatar honom som F*n! hur kan man vara så hjärt lös? det var ju bara en lektion! en gång! tur att jag inte har honom längre! usch! och sen skälde han tydligen ut Linnea oxå ;O



hehe, lite långt inlägg.. aja.
 

hoppas ni har den bästa valborg! de kommer inte jag ha nämligen..

//"Ellie-awesome" <3

Kommentarer
Postat av: julia!!

fyfaan, vilken surgubbe! han borde inte få arbeta med barn! :O shit, ville du inte typ bara slå honom? :S <3333

2010-04-30 @ 16:55:54
Postat av: Maija

Dum typ "o

Jag gick till en majbrasa men frös så ja gick hem.. Wille va tydligen vid samma brasa (ja såg han inte) men så skulle vi typ försöka hitta varandra för båda ville gå hem, och vem vet, vi kanske bor åt samma håll?

Men ja fattade inte hur ja skulle gå så vi träffades inte "( !

jaja.. Imorgon så ska ju jag spela för socialdemokraterna också.. -.-

<33 puss

2010-04-30 @ 21:24:40
Postat av: "Ellie-awesome" :''3

haha, aa. jag ville bara slita huvet av honom X'D



förlåt att jag säger det här Maija.. men jag måste säga som jag tycker: jag tycker att det du gjorde var ganska lågt.. du sa ju till mig att du inte kunde gå.. och ändå så gick du ju.. med Wille.. typ.. om du inte ville gå med mig så kunde du bara ha sagt till..

2010-05-01 @ 16:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0